Usługi dla NGO - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Jak wypełnić wniosek o dotację od administracji? Mamy dla Ciebie praktyczny PDF. Sprawdź >

Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Targówek m. st. Warszawy

Brak danych o obsługiwanych organizacjach
Reklama
Inne firmy wyróżniona w tej kategorii
Reklama
ASYSTENT RODZINY

Dyrektor

Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Targówek m. st. Warszawy

ul. Św. Wincentego 87, 03-291 Warszawa

ogłasza rekrutację kandydatów na wolne stanowisko pomocnicze i obsługi

ASYSTENT RODZINY

zatrudnienie w ramach umowy o pracę na zastępstwo w wymiarze pełnego etatu praca w zadaniowym czasie pracy

Do głównych zadań osoby zatrudnionej na stanowisku asystenta rodziny będzie należało między innymi:

  1. opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,
  2. opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodziny pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,
  3. udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego, w rozwiązywaniu problemów socjalnych, w rozwiązywaniu problemów psychologicznych, w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,
  4. motywowanie członków rodzin w podnoszeniu kwalifikacji zawodowych, udzielanie pomocy
    w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej, wpieranie aktywności społecznej rodzin,
  5. motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,
  6. udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
  7. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,
  8. prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,
  9. realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”,
  10. prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
  11. dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku i przekazywanie jej do oceny,
  12. monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,
  13. sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach,
  14. współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
  15. współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9 a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

Wymagania konieczne:

Asystentem Rodziny może być osoba, która spełnia warunki określone w art. 12 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej tj.:

  1. obywatelstwo polskie (o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nie posiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, tj. Dz. U. z 2022 r., poz. 530,
  2. wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub

wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub

wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną,

3. nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona,

4. wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego,

5.nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,

6. brak wpisu w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym lub w Rejestrze osób, w stosunku do których Państwowa Komisja do spraw wyjaśniania przypadków czynności skierowanych przeciwko wolności seksualnej i obyczajności wobec małoletniego poniżej lat 15 wydała postanowienie o wpisie w Rejestrze, o którym mowa w art.12 ust. 1 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. - o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (tekst jedn.z 2020 r. poz. 152).

Wymagania pożądane:

  1. znajomość ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz ustawy o pomocy społecznej, przepisów o ochronie danych osobowych,
  2. szkolenia z zakresu pracy na rzecz rodzin z dziećmi,
  3. wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
  4. umiejętność nawiązywania współpracy z jednostkami i instytucjami pomocy społecznej,
  5. umiejętności animacyjne w zakresie pracy ze środowiskiem lokalnym,
  6. obsługa komputera,
  7. komunikatywność, empatia, sumienność, samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, asertywność, odpowiedzialności, bezstronność i umiejętność organizacji pracy oraz pracy zespołowej,
  8. wysoka kultura osobista,
  9. odporność na stres.

Informacje o warunkach pracy na danym stanowisku:

Miejsce pracy: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Targówek m.st. Warszawy, ul. Św. Wincentego 87.

Stanowisko pracy: Stanowisko pracy związane jest z pracą w terenie, w szczególności pracą w miejscu zamieszkania rodzin, pracą przy komputerze, prowadzeniem rozmów telefonicznych oraz z przemieszczaniem się w wewnątrz budynku.

Informacje dodatkowe:

  1. zatrudnienie nastąpi w oparciu o umowę o pracę w systemie zadaniowego czasu pracy,
  2. praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego; asystent rodziny w swojej pracy nie będzie mógł także wykonywać wobec rodzin objętych asystą innych funkcji: kuratora sądowego, pedagoga, nauczyciela, wychowawcy, psychoterapeuty, nie może uczestniczyć w procesie decyzyjnym przyznawania świadczeń realizowanych przez m.st. Warszawę,
  3. praca odbywać się będzie w pomieszczeniach Ośrodka i poza nim w granicach administracyjnych m.st. Warszawy na ogólnych zasadach dotyczących pracy asystenta rodziny w miejscu zamieszkania rodziny lub w miejscu wskazanym przez rodzinę. Siedziba Ośrodka jest monitorowana,
  4. na stanowisku brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, słabowidzącym oraz niedosłyszącym.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  1. kwestionariusz osobowy* z przebiegiem nauki i pracy zawodowej, list motywacyjny,
  2. kopia dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie,
  3. oświadczenie o posiadanym obywatelstwie – podpisane własnoręcznie,
  4. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych – podpisane własnoręcznie,
  5. oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe – własnoręcznie podpisane,
  6. oświadczenie o nieposzlakowanej opinii – podpisane własnoręcznie,
  7. oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona - własnoręcznie podpisane,
  8. oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku, gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd- podpisane własnoręcznie,
  9. podpisana własnoręcznie klauzula dot. zgody na przetwarzanie danych o treści: „Na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO oświadczam, iż wyrażam zgodę na przetwarzanie przez administratora, którym jest Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Targówek m. st. Warszawy, moich danych osobowych w celu przeprowadzenia procedury rekrutacji na stanowisko asystenta rodziny. Powyższa zgoda została wyrażona dobrowolnie zgodnie z art. 4 pkt 11 RODO”,
  10. kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, zamierzającego skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13 a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych

W zależności od ilości złożonych aplikacji, Ośrodek dopuszcza, w kolejnym etapie rekrutacji, zorganizowanie rozmowy kwalifikacyjnej. Zaproszenie do drugiego etapu rekrutacji zostanie przekazane wybranym kandydatom w rozmowie telefonicznej.

Osoby zainteresowane zatrudnieniem na stanowisku asystenta rodziny i gotowe do podjęcia pracy proszone są o dostarczenie kompletu dokumentów do pokoju nr 24 (od poniedziałku do piątku w godz. 8ºº-16ºº) w nieprzekraczalnym terminie do dnia 31 marca 2023 r. lub przesłanie za pośrednictwem poczty (liczy się data stempla pocztowego) na adres:

Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Targówek m. st. Warszawy

ul. Św. Wincentego 87, 03-291 Warszawa

w zaklejonej kopercie z dopiskiem -„ASYSTENT RODZINY"

lub

w formie elektronicznej na adres: dwr@ops-targowek.waw.pl

z dopiskiem w tytule wiadomości: - Asystent rodziny

dokumenty do pobrania na stronie Ośrodka

Dane kontaktowe
Telefon:
Pokaż
E-mail:
Pokaż
Strona internetowa:
Pokaż
Adres biura:
Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Targówek m. st. Warszawy
ul. Św. Wincentego 87
03-291 Warszawa
NIP:
5241067534