Jak prowadzić księgowość stowarzyszeń i fundacji Poznaj specyfikę księgowości organizacji z kursem eduNGO. Sprawdź >
Na zdjęciu znajduje się napis Eko audyt na tle drzew oraz logotypy projektowe.
Zapraszamy podmioty ekonomii społecznej do udziału w bezpłatnym audycie ekologicznym.
Celem tego działania jest zmniejszenie wydatków na media i zakupów towarów, a tym samym ograniczenie wpływu Państwa podmiotu na środowisko naturalne.
Oferujemy Państwu:
eko audyt biura lub przestrzeni usługowej (nie dotyczy to przestrzeni gastronomicznej) w wybranych obszarach: energia elektryczna, gaz, ogrzewanie, woda, zasoby,
przygotowanie dokumentu po audycie wraz z rekomendacjami.
Podmioty ekonomii społecznej (PES) to:
a) spółdzielnie socjalne;
b) warsztaty terapii zajęciowej i zakłady aktywności zawodowej;
c) centra integracji społecznej i kluby integracji społecznej;
d) spółdzielnie pracy, w tym spółdzielnie inwalidów i spółdzielnię niewidomych, oraz spółdzielnie produkcji rolnej;
e) organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, z wyjątkiem partii politycznych, europejskich partii politycznych, związków zawodowych i organizacji pracodawców, samorządów zawodowych, fundacji utworzonych przez partie polityczne i europejskich fundacji politycznych;
f) podmioty, o którym mowa w art. 3 ust. 3 pkt 1, 2 lub 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Zapraszamy do eko audytu PES z powiatów: warszawskiego, otwockiego, grodziskiego, nowodworskiego, warszawsko-zachodniego, mińskiego, wołomińskiego, legionowskiego, piaseczyńskiego, pruszkowskiego i żyrardowskiego. Mamy ograniczoną liczbę miejsc. Obowiązuje kolejność zgłoszeń.
Czas realizacji audytu to wybrane dwa-trzy miesiące między październikiem 2023 roku a listopadem 2024 roku.
Aby wykonać to zadanie będziemy potrzebować od Państwa: rzutu pomieszczeń (jeśli nie są dostępne rysunki techniczne, to wystarczy prosty szkic), informacji o wysokości rachunków za media za ostatni rok, deklaracji, że zaoszczędzone środki będą zainwestowane w rozwój Państwa podmiotu lub przekazane na rzecz pracowników np. na rozwój, integrację lub premie - jest to ważne, żeby zmiana została utrwalona przez osoby pracujące, wskazania osoby do kontaktu, wyboru 3 osób z różnych działów w celu przeprowadzenia wywiadów. Jeśli rozmowa ma dotyczyć zasobów, wtedy poprosimy o wskazanie także osoby, która zajmuje się zaopatrzeniem biura, przekazania kontaktu do firmy/osoby sprzątającej, rozesłania ankiety przygotowanej przez nas wśród pracowników i pracowniczek, możliwości odwiedzenia pomieszczeń Państwa podmiotu, aby dokonać pomiarów, jeśli to możliwe - dostępu do liczników, informacji o wysokości rachunków za kolejne 12 miesięcy.
Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych realizuje to działanie w ramach projektu “Wsparcie rozwoju ekonomii społecznej w subregionie 1” dofinansowanego ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego. Projekt zakłada wsparcie sektora ekonomii społecznej na obszarze funkcjonowania Warszawskiego OWES, Podwarszawskiego OWES oraz LOWES, w subregionie 1 obejmującym subregiony warszawski, warszawsko-zachodni, warszawsko-wschodni oraz żyrardowski.
Formularz zgłoszeniowy: https://fise.org.pl/eko-audyt/
ul.