Jak stworzyć budżet projektu? Dowiedz się podczas webinaru eduNGO. Dołącz >
Badanie w obszarze kultury nie są odrębną dziedziną naukową, lecz raczej podejściem praktycznym czerpiącym z dorobku socjologii, kulturoznawstwa, etnologii, marketingu czy ekonomii. Nasza perspektywa zakłada, że badania powinny mieć przede wszystkim cel praktyczny – być użyteczne dla różnorodnych podmiotów kultury. Realizują przedsięwzięcia w obszarze kultury warto: znać potrzeby i oczekiwania faktycznych i potencjalnych odbiorców; wiedzieć, które z naszych działań się udały, które zaś warto w przyszłości poprawić; wiedzieć czy środki są przez nas wydawane w sposób efektywny; wiedzieć jak zaplanować działania w przyszłości; znać swój wizerunek w oczach innych oraz poznać wartość swojej marki. Wiedza ta może zarówno usprawnić i zwiększyć efektywność i skuteczność realizowanych przedsięwzięć, podnieść poziom uczestnictwa, jak i wzmocnić ofertę w przypadku starania się o środki zewnętrzne (granty, dotacje, wsparcie sponsorów).
Nasza oferta obejmuje różnorodne typy badań i diagnoz. Dla podmiotów kultury proponujemy w szczególności: desk research, diagnozy lokalne, badania terenowe, badania sondażowe, badania ewaluacyjne, analizy danych ilościowych, badania na potrzeby opracowania dokumentów strategicznych, badania uczestnictwa, mapowanie odbiorców, badania przestrzeni publicznej.
SAMORZĄDY: strategie w obszarze kultury, promocji i turystyki, ewaluacja działalności podległych instytucji kultury, ewaluacja programów (w tym np. programów grantowych), badanie przestrzeni publicznej, badania na potrzeby programów rewitalizacyjnych
DOMY I CENTRA KULTURY: diagnozy lokalne, badanie uczestnictwa, mapowanie odbiorców, strategie rozwoju, ewaluacja projektów
MUZEA I GALERIE SZTUKI: strategie rozwoju instytucji, ewaluacja działalności, budowanie strategii wizerunkowej
BIBLIOTEKI: ewaluacja oferty, diagnoza potrzeb odbiorców, strategie podnoszenia poziomu czytelnictwa
TEATRY: badanie publiczności, wsparcie w zakresie Audience Development, analiza trendów
KINA: badania widzów, analiza konkurencyjności, strategie rozwoju i promocji
FESTIWALE: badanie uczestników, badanie jakości prezentowanego repertuaru, ewaluacja wydarzenia
ORGANIZACJE POZARZĄDOWE: ewaluacja projektów, diagnoza lokalna na potrzeby realizacji projektów, wsparcie działań partycypacyjnych
KORPORACYJNI SPONSORZY WYDARZEŃ W OBSZARZE KULTURY: ewaluacja sponsorowanych wydarzeń i podmiotów, pozycjonowanie potencjalnych odbiorców do strategii marketingowych/sponsoringowych, diagnoza lokalnych potrzeb
ul. ul. Kredytowa 6
00-056 Warszawa